Lush odlazi s društvenih mreža

Zauzima novi pristup društvenim medijima novom globalnom politikom protiv društvenih mreža.


- Lush okreće leđa Facebooku, Instagramu, TikToku i Snapchatu

- Dok ne poduzmu mjere kako bi omogućili sigurnije okruženje za svoje korisnike

- Lush je odlučio da mu je dovoljno, u svjetlu istupa Facebook zviždačice

- Svi Lush brend, osobni i računi trgovina diljem svijeta bit će ugašeni

- Obećavamo da ćemo uložiti u nove načine povezivanja i izgradnju boljih komunikacijskih kanala negdje drugdje


26. studeni 2021: globalno

Od 26. studenog 2021., Lush brend globalno će okrenuti leđa Instagramu, Facebooku, TikToku i Snapchatu, dok navedene platforme ne poduzmu akcije kako bi osigurale sigurno okruženje svojim korisnicima. Ta politika postaje aktivna u svih 48 zemalja u kojima Lush posluje. Na isti način na koji su dokazi o klimatskih promjenama bili ignorirani i omalovažavani desetljećima, zabrinutosti zbog ozbiljnih posljedica društvenih medija premalo su obznanjene. Lush, dobro znani vođa, a ne sljedbenik, odlučio je sada skrenuti pozornost na ovaj ozbiljan problem i kreće s promjenama praksi, ne čekajući da netko drugi primijeti gdje je stvarni problem.


Izjava tvrtke:

Kao što su mnogi tinejdžeri prije nas iskusili, Lush se probao povući s društvenih mreža, ali naš strah od propuštanja bio je prevelik i naši nagoni za korištenjem raznih platformi rezultirali su našim povratkom na njih, unatoč našim dobrim namjerama.

A sada ćemo opet pokušati.

Nakon prethodnog pokušaja u 2019., naša odluka ojačana je najnovijim informacijama koje su obznanili hrabri zviždači, iznoseći dokaze o očitim štetnim učincima društvenih mreža kojima se izlažu mladi ljudi zbog trenutačnih algoritama i nedovoljne regulacije tih aspekata naših života.

Kao inovator bombi za kupnje, dajem sve od sebe kako bih stvorio proizvode koji pomažu ljudima isključiti se, opustiti i posvetiti se brizi o svojoj dobrobiti. Platforme društvenih medija postale su antiteza tom cilju, s algoritmima dizajniranim da bi ljudi nastavili scrollati što im onemogućuje da se isključe i opuste“. Jack Constantine, CDO & Inovator proizvoda

Ne bismo pozvali svoje kupce na susret u mračnoj i opasnoj uličici – no neke platforme društvenih medija postaju mjesta kamo nikoga ne bi trebalo poticati da ode. Nešto se mora promijeniti. Nadamo se da će platforme predstaviti jačanje smjernica najboljih praksi, i nadamo se da će internacionalne regulative biti ozakonjene. No mi ne možemo čekati. Osjećamo se prisiljenima poduzeti vlastite akcije kako bismo zaštitili svoje kupce od štetnih utjecaja i manipulacije koje mogu iskusiti prilikom pokušaja povezivanja s nama putem društvenih medija.

Stoga će se Lush odjaviti s Facebooka, Instagrama, TikToka i Snapchata dok te platforme na pruže sigurnije okruženje za svoje korisnike.

Posvetio sam cijeli svoj život izbjegavanju upotrebi štetnih sastojaka u svojim proizvodima. Sada postoje nadmoćni dokazi da se nalazimo u rizičnim situacijama dok upotrebljavamo društvene medije. Nisam voljan izlagati svoje kupce takvim rizicima, tako da je vrijeme da ih uklonimo iz formule“. Mark Constantine OBE, Co-Founder, CEO & izumitelj proizvoda

Lush obećava da neće u potpunosti postati anti-društven. Napravit ćemo sve što možemo kako bismo pronašli nove načine za povezivanje, kako bismo izgradili bolje kanale za komunikaciju negdje drugdje, uz upotrebu starih i provjerenih ruta. Za sada nas možete pronaći na Twitteru i YouTubeu – nema potrebe za lajkanjem, pretplaćivanjem ili uključivanjem obavijesti, ljudi mogu svratiti kako bi provjerili što ima novog kada žele.

Uvijek imamo mnogo toga za reći, no kada se popnemo na govornicu, volimo da ona bude sigurna.

Za sve dodatne informacije i zahtjeve za intervjuima, molimo obratite se lushpr@lush.co.uk

Kako biste bili u toku i prvi saznali sve uzbudljive Lush najave, pretplatite se na Lush Newslettter.

Dodatne informacije o Lush digitalnoj etici pronađite ovdje


Bilješka urednicima

Kada se društvene mreže pokvare

Lush je oduvijek bio društveni brend te smo pronalazili jedinstvene načine komunikacije izravno s kupcima. Od vrhunskih kataloga CTG-a iz 1990-ih i iznimno popularnih novina Lush Times, do vrlo ranog foruma kupaca i našeg brzog usvajanja društvenih medija kada su prvi put razvijeni - Lushov cilj oduvijek je bio interakcija s onima koji vole naše proizvode i da slušamo što nam imaju za reći.

Lush je također oduvijek zagovarao osobne dobrobiti. “Vjerujemo u duge kupke uz svijeće, dijeljenje tuša, masaže i ispunjavanje svijeta parfemom” dio je naše izjave o misiji i srž naše same poslovne svrhe.

Kada dođe do toga da primijetimo kako je dobrobit naših kupaca ugrožena zbog kanala putem kojih se pokušavamo povezati s njima, tada nam to više ne odgovara. Vjerujemo kako bi se tehnologija trebala razvijati za opće dobro i utjecati pozitivno na društvene promjene i za to smo se zalagali godinama kroz razne kampanje. Primjerice, na crni petak 2016. Godine Lush je surađivao s organizacijom za digitalna prava Access Now na njihovoj globalnoj kampanji #KeepItOn kako bi se izborili protiv vladine zapovijedi za gašenje interneta. Bomba za kupanje #Error404 skupila je više od 250 000 funti za digitalni fond koji podržava Access Now, kao i globalne aktiviste koji se bore za slobodan, otvoren i siguran internet.

Zatim je 2018., u svjetlu objave Facebooka da su podaci o 29 milijuna korisnika procurili zbog pogreške, Lush je proizveo i prodavao ograničeno izdanje torbe sa sloganom "What the Zuck?" na konferenciji The Next Web 2018. Prihod je išao u fond Lush Digital, podržavajući tehnologiju za dobre inicijative na globalnoj razini.

Na konferenciji The Next Web 2019, Lush se udružio s Bits of Freedom, organizacijom za digitalna prava sa sjedištem u Nizozemskoj "usredotočenoj na privatnost i slobodu komunikacije na mreži". Lush je proizveo i prodavao torbu sa sloganom “Take CTRL” kako bi stvorio svijest i potaknuo ljude da donose svjesne odluke o načinu na koji rabe tehnologiju. Prihod od limitiranog izdanja torbi prodanih na događaju otišao je u Bits of Freedom kako bi podržao njihovu misiju izgradnje novog digitalnog alata za informiranje i osnaživanje ljudi da postanu svjesniji potrošači tehnologije.


Nije li Lush već pokušao ovo prije?

Godine 2019., Lush UK prestao je s objavljivanjem na Instagramu i Facebooku zbog povećane zabrinutosti oko toga što velike platforme kontroliraju to koliko ljudi i koji ljudi vide što objavljujemo. Jedini razlog za kontrolu te interakcije jest izvlačenje profita za sebe, a ideja da bi naš glavni način komunikacije s kupcima mogla regulirati treća strane zabrinjavala nas je.

S nenadanim dolaskom globalne pandemije 2020. godine ljudi diljem svijeta našli su se u lockdownu snažno se oslanjajući na sve značajke interneta kako bi nastavili dalje, pa smo odlučili vratiti ograničenu upotrebu kanala koje smo prethodno ugasili, kako bismo svojim kupcima ponudili jedinu moguću uslugu koju smo imali.

Dana 15. rujna 2020., tijekom lockdowna, Lush se također udružio s IAMWHOLE-om i Zoe Sugg na Danu digitalne detoksikacije – s ciljem da potaknemo sve nas da odložimo uređaje na jedan cijeli dan i usredotočimo se na svoje mentalno zdravlje. Kampanja je ostvarila velik uspjeh, a diljem svijeta sudjelovale su stotine tisuća ljudi - međutim povratne informacije IAW-a od tinejdžera koji su se pokušavali detoksirati od svoje tehnologije pokazale su koliko je to teško. Anksioznost, strah od propuštanja i fantomska upozorenja pridonijeli su tome da mnogi nisu mogli ostati izvan mreže dulje od nekoliko sati.

Zatim su 2021. otkriveni dokazi o Facebooku i brojne informacije zviždača - bivših zaposlenika Facebooka koji su razotkrili interne istraživačke radove koji dokazuju da Facebook zna da se na njihovoj platformi nanosi vrlo stvarnu šteta, ali je odlučio ne djelovati.

Mi u Lushu ne želimo čekati bolje svjetske propise ili da platforme uvedu smjernice najbolje prakse, dok naraštaj mladih ljudi odrasta uz ozbiljne i trajne posljedice. Sada je pravo vrijeme da pronađemo bolje načine za povezivanje bez ugrožavanja naših kupaca.

Nije dovoljno da tvrtke jednostavno prestanu plasirati plaćeno oglašavanje; ljudi i njihovo vrijeme valuta su tih kanala i ne želimo da naš sadržaj rabe skriveni algoritmi dizajnirani kako bi držali ljude zarobljenima na kanalu.


O Lushu

Kad je u pitanju kozmetika, Lush je poznat po tome što djeluje drukčije. Bilo da se radi o smišljanju novih proizvoda koji smanjuju nepotrebno pakiranje, poticanju kampanja koje otkrivaju neispričane priče ili podizanju standarda u izgledu i dojmu maloprodajnog iskustvo. U biti, Lush ima cilj dati više nego što uzima od društva i okoline. A u svijetu u kojem je tehnologija postala bitan dio svakog poslovanja, prirodno je da Lush pokreće najbolju praksu i kada je u pitanju digitalna etika.

Tehnologija ne mora biti neetična; ona može djelovati za opće dobro i utjecati na pozitivne društvene promjene. Mi u Lushu želimo svijet u kojem je svježa i rukom rađena tehnologija osmišljena za regeneraciju, a ne za uništavanje. Spremni smo započeti digitalnu revoluciju.