Naš stav o Fair Tradeu


Što je Fair Trade


Kad je Lush osnovan 1996., uglavnom se nije znalo tko uzgaja ili proizvodi artikle koji se mogu kupiti na glavnoj ulici ili u supermarketu. Ljudi su s pravom bili zabrinuti zbog dječjeg rada, loših uvjeta rada i siromaštva. Kao odgovor na to, počela se uspostavljati izravna trgovina određenim proizvodima, poput kave, kako bi proizvođači mogli dobiti poštenu cijenu, a potrošači mogli biti sigurni da su dobro odabrali. Fenomen je prerastao u globalni pokret koji je začeo ideju „poštene trgovine“. Poštena trgovina znači trgovati s brigom za dobrobit marginaliziranih malih proizvođača, održavati dugoročne odnose, osigurati da se mali poljoprivrednici u zemljama u razvoju mogu natjecati i napredovati u globalnom gospodarstvu.


Ideju Fair Tradea formalizirale su različite tvrtke koje provjeravaju uvjete rada i poštenu cijenu robe. To se može učiniti korištenjem minimalnih, referentnih cijena i premija plaćenih za sirovine. Poštena trgovina pomaže u stvaranju stabilnijeg tržišta za certificirane proizvođače. Zauzvrat, poljoprivrednici pristaju koristiti ekološki prihvatljive poljoprivredne prakse, provoditi poštene radne standarde i ulagati u svoje zajednice. Ovaj trgovinski odnos ne oslanja se samo na plaćanje poštene cijene, već i na transparentnost i odgovornost.


Postoji nekoliko različitih certifikacijskih tijela kojima se proizvođači mogu prijaviti kako bi dobili Fair Trade certifikat za svoje proizvode. Najpoznatija od tih tvrtki je Fairtrade International (FLO), koja proizvodi (zelenu i plavu) 'Fairtrade Mark' i posjeduje zaštitni znak 'Fairtrade', ali postoje i druge poput 'Fair Trade Federation' i IMO, koji izdaje certifikat 'Fair For Life'.


Lush i Fair Trade Tijekom posljednjih 10 godina dosljedno smo mijenjali izvore i razvijali odnose s proizvođačima od kojih koliko god je to moguće izravno kupujemo, kako bismo se uvjerili da su radni uvjeti naših dobavljača dostojanstveni i da su naše cijene poštene. Zaista smo ponosni što smo to uspjeli učiniti za mnoge sastojke. Izravna trgovina pokazala se izvrsnim načinom da osiguramo poštenu trgovinu.


Nema razloga da naši dobavljači primaju nepoštene plaće i rade u lošim uvjetima.


Preko akreditacijskih tvrtki mogu se naći proizvođači i pokazati potrošačima da mogu vjerovati da se prema proizvođačima postupa pošteno. Lush koristi mnoge sastojke na koje se se te tvrtke nisu usredotočile. To je ili zato što se naši sastojci uzgajaju lokalno (u zemlji koja nije pokrivena certifikatima poštene trgovine) ili se ne proizvode masovno i stoga nisu obuhvaćeni njihovim programima. Trenutačno naša sigurna sintetika nije obuhvaćena nijednom shemom poštene trgovine. Dakle, sa svim našim materijalima, naša je odgovornost vrlo blisko surađivati s dobavljačima kako bismo točno znali što kupujemo i kako je napravljeno. Nije uvijek lako to učiniti i zahtijeva puno rada. Riječ je o kontinuiranom procesu. Za nas je važno razviti čvrste odnose pune povjerenja s našim dobavljačima. Korištenje etikete kojom se pokazuje da je netko drugi provjerio naš opskrbni lanac za određeni proizvod može biti koristan alat, ali mi se volimo uvjeriti sami. Neki proizvođači odlučuju ne biti certificirani; možda nisu strukturirani na način kako zahtijeva certifikacijska tvrtka ili jednostavno nisu spremni trošiti svoj novac na naknade za certifikaciju. Vanjska potvrda treba biti pravi izbor za proizvođača; i kao dio naših odnosa povjerenja nećemo prisiljavati dobavljače da budu certificirani.


Certifikacija


Kako bi mogao prikazati logotip jednog od certificiratelja poštene trgovine, Lush mora postati nositelj licence kod pojedinačnog certifikacijskog tijela. Različita certifikacijska tijela postavljaju različite pragove za postotak materijala u proizvodu kako bi konačni artikl dobio oznaku poštene trgovine. U nekim slučajevima tvrtke određuju da se samo materijali poštene trgovine certificirani prema njihovoj shemi mogu koristiti u proizvodima koji nose njihovu certifikacijsku oznaku. Zbog raznolikosti sastojaka u svakom proizvodu, većina finalnih proizvoda ne može se označiti kao poštena trgovina, ali naši popisi sastojaka mogu pokazati koji su materijali certificirani. Budući da Lush ne posjeduje zaštitni znak Fairtrade Internationala (FLO) 'Fairtrade', ovaj izraz možemo koristiti samo za sastojke u konačnim proizvodima koji nose njihov znak. U našem drugom proizvodu nazivamo materijale poštene trgovine koje je certificirala bilo koja tvrtka koja daje oznaku 'Fair Trade'. Označavanje poštene trgovine počelo je s hranom, poput čaja i kakaa. Označavanje kozmetike relativno je novo i ne priznaju sve zemlje oznaku poštene trgovine za kozmetiku, tako da se oni moraju drugačije označavati.


Kamo dalje?


Naš je cilj njegovati postojeće i razviti nove bolje odnose za sve naše sastojke, kako bismo osigurali da nema dječjeg rada, da su plaće poštene i uvjeti rada dobri, da se jamči ekološka održivost, i da je proizvod u skladu s našom politikom zabrane testiranja na životinjama. Katkad to postižemo uz pomoć certifikacijskih tvrtki, a katkad uz pomoć naših dobavljača. Kroz našu izravnu trgovinu, međusobno poštovanje i redovite posjete (a sada i kroz Lush fond) pronašli smo načine da ojačamo naša partnerstva, osiguravajući ispravne uvjete i poštene cijene. Ambiciozni smo i prepoznajemo da možemo napredovati. Ima još puno posla za obaviti. Naša predanost demonstrira načela poštene trgovine i za nas je to jedini način poslovanja. Vjerujemo u izradu učinkovitih, svježih, ručno rađenih proizvoda od najboljih sastojaka, stoga nastavljamo kupovati svježe, pošteno i etički.